Història del/s productor/s
Jordi Soler i Font (les Fonts de Terrassa, 16 d'abril de 1938 - Girona, 14 de febrer de 2022)
Fotògraf, dibuixant i periodista.
Fill de l'escriptora Maria Assumpció Soler i Font, que havia fugit durant els bombardejos franquistes, i familiar del mossèn esperantista Joan Font i Giralt. Vers els catorze anys va arribar a Girona, on va «contactar amb sectors juvenils, culturalment inquiets, incòmodes en la grisor uniforme de l'època». Va començar a escriure per les revistes Usted i Presència vers la fi dels anys 1960. De jove, sota la dictadura franquista va ser rebutjat per l'Associació Fotogràfica Gironina. De 1969 a 1981 va viure a Madrid, on treballava al departament de comunicació i publicitat d'una empresa d'electrodomèstics. El 1981 va tornar a Girona i esdevingué un dels col·laboradors «multimèdia» destacats del diari El Punt. El 13 de març del 1982, en Sísif va aparèixer per primera vegada al costat de La Punxa d'en Jap d'en Joan Antoni Poch i Goicoetxea en el que va esdevenir un dels «bons exemples de mals diàlegs», en la gran tradició de Molière, Jacint Verdaguer i Lewis Carroll.[7]
El 2007, Soler va cedir una part important del seu arxiu fotogràfic de més de 100.000 exemplars a la Diputació de Girona. El 2009, L'Arc a Girona li va dedicar una exposició amb unes fotos remarcables d'aquest fons.
Història arxivística
Inicialment, Jordi Soler va fer un primer lliurament d'imatges corresponents als anys seixanta i setanta, amb imatges dels anys que va viure a Madrid i imatges de Girona. Aquest primer ingrés correspon a la intenció de publicar un llibre sobre els anys seixanta que finalment no va portar a terme. Al mateix temps, va portar negatius en color corresponents a El Punt.
El 2 d'abril de 2007 va ingressar 77 negatius de plàstic, en blanc i negre, i de 6 × 6 cm, i 154 negatius de plàstic, en blanc i negre, i de 24 × 26 cm. El 13 de juliol de 2007 va ingressar 252 fotografies (negatius de plàstic); el 18 de juliol de 2007, 1.418 fotografies (negatius de plàstic, de 6 × 6 cm i de 35 mm); el 16 d'octubre de 2007, 6.493 fotografies (negatius de plàstic), i el 14 de novembre de 2007, 1.300 fotografies (negatius de plàstic). El 20 de febrer de 2009 va ingressar 4.992 imatges digitals i 848 negatius en color de 35 mm. Després s'han produït increments successius, en format de negatiu de 35 mm en color, diapositives i imatges digitals. Totes les imatges són fruit de l'activitat del fotògraf Jordi Soler com a reporter gràfic.
El fons s'ha digitalitzat íntegrament i s'ha reubicat en material de conservació permanent, fent la distinció per suports: paper, plàstic i digital. En el cas del plàstic, també s'ha distingit entre blanc i negre, i color, reubicant-los en àlbums diferents.
Com que l'agrupació per reportatges en alguns casos és difícil, s'ha optat per enumerar com a reportatges, i unitats de descripció, les imatges tal com van ser lliurades en sobres, després de comprovar que corresponien a agrupacions per reportatges i/o temes. S'han enumerat els reportatges correlativament, i en cada full de l'àlbum s'ha especificat quin és el número de reportatge i quants fotogrames el formen.
Les imatges digitals (tant si l'original era en suport físic com digital) s'han passat a format TIFF, 16 bits i Adobe RGB com a còpia màster de conservació.
Dades sobre l’ingrés
El 6 de març de 2007 es va signar el contracte de cessió en comodat i posterior donació del fons fotogràfic Jordi Soler entre el mateix fotògraf i la Diputació de Girona. El contracte establia que la donació es faria efectiva tres anys després si no hi havia cap modificació; per tant, el 6 de març de 2010.